2 cool 4 School?

Oj oj.. Jag hittade ett gäng gamla dammiga pärmar under mitt skrivbord idag. De innehöll gamla papper från gymnasiet. Gamla tyskapapper, engelskaövningar, svenskauppsatser..historieprov. Något fick mig att hoppa till. En mystisk värme i magtrakten skrämde mig halvt fördärvad. Nostalgianden uppenbarade sig och jag insåg något häpnadsväckande...  

Aldrig trodde jag att jag skulle längta tillbaka, inte trodde jag någonsin att jag skulle se fram emot den dagen jag återigen får ryggbesvär efter att ha kånkat för många kilo skolböcker fram och tillbaka från skolan. När man måste hinka litervis med svart kaffe nätterna igenom och svälja tusentals sidor av akademiskt svammel. 
Fruktansvärt olidligt och kräkframkallande... Men meningsfullt. Det leder någon vart. Och när man nu vet ungefär vad man vill känns det ännu bättre. INte utan att jag måste erkänna en viss avundsjuka gentemot mina alla polare som ska börja plugga till hösten. (men visserligen har jag sökt till hösten..15 p Kulturhistoria. Och ett studentleg..Ehhrm)
 
Och min käre gamle far oroar sig för att jag ska fastna i "arbetslivet", vänja mig vid fast "inkomst" och aldrig plugga vidare.
I say; Nooo worries Mate!

Men innan dess är det mer resor för hela Coop-slanten. And that's what keeps me going. Eller.. man borde kanske bli en Linda Rosing och blogga och tjäna pengar utan att jobba. Eller hur, INGVAR? =) =) =)


Idag spelar det det norska underverket Kaizers Orchestra 20.45 på Mölleplatsen i Malmö. Be there eller var fyrkantig. Även lille Emil Jensen  tänkte vara där.. Och jag med Frida och Ellen. Det verkar som även denna dag kommer bli bra.

Men nu vill jag bara göra en kopp Vanilla Hazelnut Tea från Söstrarne Grene och krypa ner under en filt med min Hassehund och se nån bra film och låtsas att det är höst på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback