Dan före dopparedan och jag är glad

Åh, äntligen! Varenda gång jag lekte "Vad har vi önskat oss av tomten?"-leken i bassängen med mina simskolebarn tjatade jag om det. Lek efter lek, dag efet dag.. Barnens spännande drömmar om actionman, barbie, bilbanor, tvspel och glitterpennor blev alltid avtrubbade med ett: Och jag har ju önskat mig ett stekjärn! från Fröken Stina, en supertråkig och väldigt vuxen 20-åring.

Och ÄNTLIGEN slog min önskan in!

De var visserligen inte stekjärnet med rosa blommor från Åhlen's..men idag kom tomte-Coop och gav mig ett sprillans fetnytt stekjärn i julklapp som tack för ett fantastiskt år.

Nu: Laga saffrans-cheesecake med mor min. Det sista julpysslet innan min efterlängtade julafton... (ingen knäck-bak idag, dock... Vattnet på tunnan är fruset idag..) .. och en perfekt avrundning på en kaotisk - men sjukt rolig - arbetsdag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback