Kakbak

Alltid när jag blir lite så här lugn och harmonisk i sinnet (andra kallar det lat) så blir jag så sugen på att baka kakor till någon (och SJÄLVKLART även till mig själv! Men delad glädje är ju faktiskt minst dubbel glädje) 
Jag älskar att bjuda på något jag själv gjort och se folks reaktioner den lilla nanosekunden det tar för den där elektriska signalen att gå från smaklök till hjärna.. Man kan inte ta fel på utslaget. Och gillar de vad de smakat boostas mitt självförtroende avsevärt.

FAN vilken mamma jag är!!

Anyway, mitt hemliga trick är att tillsätta lite extra av det onyttiga, typ smör och socker. Det slår aldrig fel. För skitsamma vad alla GI-fanatiker och bantartantor försöker mota i dig - kalorier är goda! Inget ersätter den äkta varan, be sure. 

Idag ska kakan se ut såhär:
 



Oj oj, denna veckan har jag inte gjort annat än sovit, jobbat, ätit och tränat och sovit. (och varit liite social, trots allt)  Och det enda jag vill fortsätta att göra är: SOVA. Jag kommer aldrig ta igen mig efter de senaste veckorna, tror jag.
Men det gör inget.

För jag är FETT NÖJD. Fortfarande : ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback