Min bästa film

Jag tror jag behöver psykologhjälp, helt ärligt. Man går runt och är överlycklig en tisdagkväll eftersom man äntligen - efter sex dagars extrema morgnar - får lov att sova i princip obegränsat länge.
Men när vaknar jag? Helt utan alarm - om inte klockan 05.00. Pigg och vaken. Självklart beslutade jag mig för att vara tuff och envis och stå emot min inre väckarklocka och sova ett tag till. Två timmar senare, efter små partier av "sömn" gav jag dock slutligen upp och satte på teven istället.. Och till min stora lycka visade de min älskade Moulin Rouge , vilken jag faktiskt inte sett sen jag satt på verandan på en arbetarlya på en mangofarm i Australien - i 35 graders värme omringad av x-antal tyskar. Kan ha varit upp emot ett år sedan. Ett år är nog ett rekord utan denna film för mig.

Och den var fortafrande preciiiis lika bra. Och jag hade inte lyckas glömma en enda replik. I so love it.

  

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return


Idag - en ledig dag alltså... Men inte i praktiken. Idag har jag maaaaaaassa  saker att ta tag i. Typ, packa inför Oslo, hitta en sovsäck att låna (HAR DU EN SOVSÄCK? RING! Jag betalar bra hyra.), göra fckn bankbusiness, plugga körkortsteori,  ladda min I-pod med NY musik, köpa farsdags-present (my daddy's just worth the very best, ey) , fixa busskort, åka till kristianstad i några timmar (JAG är galen, och fråga mig inte hur det går ihop med mina principer, men så är det. Jag flänger Skåne runt för att någon satt oemotståndliga tankar i min skalle), jag ska hem.. och sen..upp och jobba.

Vänta, jag missade något va? Sova, va? Nää.. det hinner jag inte=)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback