Systematisk mobbing

Stina på Systemet, nervös nybörjare, som äntligen lyckats hitta vad hon letat efter kan äntligen andas ut i kassakön som just idag är relativt lång för att vara i Dalby.
Kassabiträdet spanar in henne redan tre kunder innan det blir hennes tur och ler mot henne. Resterande kunder består av medelålders macho-män som handlar bira och starksprit. Ingen skulle våga ens andas om att fråga om ålder. Stina lägger fram sin bubbliga tjejdricka på bandet och de stora starka männen tittar lite snett. När det blir hennes tur förvandlas kassabiträdets från början vänliga leende till ett präktigt förmyndar-leende.
Innan någon hinner säga Smirnoff Ice kommer ett blixtsnabbt:

-OCH så skulle jag vilja se ditt leg
-Javisst
! Faen, jag som ville ha såna där rosa tuggummin man får om man är snabb med legget. Tji fick jag..
-Hon betraktar mitt rosa lilla kort och leendet spricker upp och blir till ett hånflin. ÅÅH; DÅ FÅR MAN VÄL SÄGA GRATTIS I EFTERSKOTT! Hihi.

Det sista sades minst dubbelt så högt som resten av dialogen - precis lagom hörbart för precis alla som befann sig på vårt lilla Systembolag - så de riktigt fick chansen att le och mysa lite åt den vilsna lilla nybörjaren. Plötsligt antar hela Stinas ansikte samma färg som den rödrosiga rougen på hennes kinder och man kan riktig höra alla tankar som surrar runt henne. Naww, lilla söta flickan första gången på systemet. Nu går det bara utför. Åhh, nu är hon allt bra stolt, va! Nu tror hon att hon är vuxen. Lilla, lilla vän. Och alla blickar nästan tyckte synd om hene bara för att hon är så ung och utsatt. 

-Mrhmm.. Tack! BEATCH


Ville bara komma till att jag inte ALLS känner mig vuxen. Inte ett dugg.
 

Kommentarer
Postat av: Fredde

Det kallas alkoholpolitik, de försöker skrämma en så man inte ska våga sig dit igen :)

2008-11-21 @ 19:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback