Shanghai..dom har i alla fall skona sangar pa hotellet.

Jahaa, Shanghai alltsa. Skyskrapor, glassiga businesskvarter, bankloggor sa langt ogat kan na... viktiga stressade kostymnissar med laptopen i famnen och headsetet i orat. Mycket fler vasterlanningar och lite mer smuts och graskala an Beijing. Men anda en ganska trevlig atmosfar. Och allt ar dolt under renoveringsstallningar och maskiner eftersom stan ar under upprustning for Expo10 (nagot stort internationellt jippo, inom vilket kategori ar lite oklart. vidare efterforskning pagar) 
Det var val gardagens forsta intryck av denna stad. Ett par timmar spenderades genom att flanera runt i den kyliga och sandiga vinden varpa vi sedan gick for att titta pa en forestallning med Shanghai Acrobats. DET var en show vard varenda yuan vi betalade. Flygande akrobater som gor sjuka konster, gummimanniskor, snubbar som jonglerar med mingvaser... you name it. 

Nojda gick vi hem och sov. Och vi vaknade redo att ta tag i stan pa riktigt under den enda hela dag vi har till forfogande har. Alla vaknade pigga och alerta.. utom Stina. Som vaknade jattetrott och jatteforkyld och allmant sjuk. Och stannade - efter evigheters overvagande - i sangen... Det var mycket..givande. Sa ungefar sahar mycket har jag sett av Shanghai. Kul.

Men vi har en halv dag kvar imorgon, sa om vilan hjalpt idag.. sa ska jag val hinna med nagot kulturellt innan taget gar mot Guillin och buss vidare mot staden Yangshou.

Sammanfattning: Jag har missat en hel dag i Shanghai for att jag ar sjuk. Det ar alltsa ganska synd om mig. Sa vill man... (man nastan bor).. sa far man skriva en rad och tycka lite synd om mig. Helt godtagbart!

Idag var det en manad sen vi akte, och lite mindre an en manad tills vi kommer hem. Hall ut. Jag saknar er loads and loads. Som vanligt: Hur fett allt an ar sa ar ni (mina nara och kara- ni som kanner er traffade, alltsa) anda det basta jag vet! Vi ses snart.

(Tildas resedagbok:
http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=257503&section=blog)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback