Flyttlass no 1

Fan vilken gigantisk mängd kläder man har ändå. Saker man samlat på sig ända sen man stannade i växten.. (usch, så längesen det måste vara. Jag börjar bli gammal..) och som man inte haft samvete att göra sig av med. Detta med ursäkten att "jag kanske kommer börja tycka om det om ett tag..". Sure balle, liksom. Ofta jag kommer återanvända mina utsvängda äckeltighta, barbierosa jazzbyxor sen min tidiga tonårstid i total modemässig kris..  Eller det legendariska linnet från klassfotot i sjuan? Det svarta linnet som sög sig runt min kropp som ett korvskinn med den kaxiga texten i glansiga, regnbågsfärgade bokstäver "Warning! This bitch bites"  Nån som minns detta stora misstag..? Ehhrm.. Nä jag tänkte väl det. Host host.

När jag är klar med garderobsutresningen är det jag som vandrar direkt till klädinsamlingen.

Plockade också fram min feta flyttlåda som jag fick av min käre bror i födelsedagspresent. MIn fina låda fylld med allt sånt där man behöver i ett hushåll men som man inte tänker på..typ potatisskalare, saxar, rivjärn, osthyvlar, slevar, vispar, bunkar... so on and so on. Plus alla mina stekjärn, min wok och tusentals tallrikar, skålar, bestick och glas jag fått i present. Nej, allt detta kommer inte få plats i min tredjedel av lägenheten, men jag ska göra ett fint urval.

För snart drar jag med första flyttlasset i rikting klostergården, Pete Doherty och hans Libertines sjunger högt i mina högtalare och jag är peeeeeeeeeeeeeeeeeeppad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback