Knarkad på livet

Då har jag äntligen fått börja skolan.. Och det var mest bara helt underbart. Skolan är Albins Folkhögskola och ligger i Landskrona. En liten mysig skola som ryms i en korridor i ett höghus och består av fyra klassrum ett kök och några uppehållsrum. Programmet jag ska läsa heter Global förändring - En hållbar värld. Vi "globalare" består av 15 färgglada personer i en brokig skara som alla drivs av samma vilja - att på något vis hitta ett vettigt sätt att engagera oss i att försöka förändra vår ojämställda värld till det bättre... Framförallt genom att satsa från gräsrotsnivå. Få den lilla människan lite större, liksom. Låter ruskigt klyschigt, men det är ändå lite så det är. Vissa kanske kallar oss naiva, men jag tror på det. Som fan.

Vi fick lite basic info om vad vi kommer syssla med under året.. Vi bland kommer arbeta med opinionsbildning, få lära oss retorik och liknande för att få fram våra och andras åsikter. Vi kommer fila på vår formella engelska eftersom vi ju kommer jobba internationellt. Vi kommer lära oss allt om FN:s klimatmöte i december och även åka dit och bevaka händelserna. Vi ska arbeta med Fairtrade (FLO) - Rättvisemärkt, utbilda oss till Fairtrade-ambassadörer... Vi kommer träffa massor massor av brinnande människor inom olika organisationer världen över - folk som driver frågor som rör allt från mänskliga rättigheter, trafficking, ekologiska odlingar, rättvis handel med mera med mera. Vi får en gratis 10-dagars resa till Polen i höst. Och det största av allt är vår 2-månadersresa till Indien och Bangladesh i månadsskiftet jan/feb..

Allt tillsammans med ett gäng som verkar totalt genomsköna.. Allt verkar alltså alldeles för bra för o va sant. Och jag är lyrisk.

För två veckor sen var det mesta allmänt tråkigt.. Men nu skulle jag kunna springa ut på gräsmattan här utanför och göra en frivolt. Bara sådär. Och tänk då att jag normalt sett inte ens kan göra en kullerbytta utan att bryta nacken.

Life is goooood.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback