Kalas är min bästa aktivitet

En god australisk vän till mig ställde mig en fråga häromdan på Facebook:
-You ever heading this way agian?

Jag läste frågan om och om igen. Kommer jag åka dit igen? Verkligen på heder om samvete? En semester-trip ner skulle kanske bara ge mig den där fy-fan-vad-jag-passar-mycket-bättre-där-ångesten tillbaka.. Som jag nyligen äntligen lyckats förtränga.. och accepterat mina medfödda svenska gener. De är ändå helt okej. Faktiskt. Men sen när två av mina allra bästa vänner ganska tydligt, bestämt och uppenbart deklararade häromdan att de tänker flyga tillbaka ner och stanna minst ett år på sina once-in-a-liftetime Working Holiday VIsum och hänga med sina aussie-hunks - då brast det. Fy fan vad jag ska tillbaka. Och gifta mig med en aussie och bli surfinstruktör eller krokodiljägare. Det är vad jag ska göra!! Sådeså.


Fast.. tills dess funkar det bra härhemma. De e nice. Speciellt som när man typ som igår blev bjuden på det grymmaste Barnkalaset i Vuxen Tappning (t.ex med punschglas istället för saftglas) där allt var föreberett med tipsrunda (dock med sabotage. Skitungar), stafett och magiska blommor i bålen.. Underbart, alldeles underbart. Tack så mycket mina grymma Ståhl-sisters!

Smultronmuffins med färskost-icing och godis. Jag kan inte annat än älska er..

Nu ska jag sova - ligger ungefär två veckor minus i sömn. 

Kommentarer
Postat av: ellenpellen

du får inte alls åka aussi och gifta dej! nej nej nej. fel fel fel!

åh det var så kul i lördags! du skulle varit med hela kvällen, det var crejsy! (men inte en chans att du hade kunnat jobba dagen efter då.. hööh)

<3

2009-07-16 @ 21:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback