Jag läste dagbok..

Har legat här hemma i sängen hela dagen. Magen säger: Sluta Stina. Vila? Nåt du hört talas om? Kanske? Och jag säger som vanligt F YOU!! Jag har inte tid!

Men magen vann ändå.. Och för att ha nåt att göra så läste jag igenom min resedagbok från vår senaste resa där jag fann många saker jag nästan redan glömt. Jag måste verkligen berömma mig själv för mitt flitiga skrivande.. Denna intensiva resa är svår att hålla hel i minnet. Här är några smakprov på mina utsvävande funderingar och tankar:
 
Första dagen på tåget på fyradagarsresan mellan Moskva och Irkutsk, aningen hoppfull:
"Det är lite sjukt faktiskt. Jag åker verkligen på den transibiriska järnvägen. Det är vi tre, massa tjocka rödögda ryssar,  massa vodka och brunblommiga mormorsgradiner. Väggarna är bruna parkett-style á 60-talet. Filtarna är nog varken från detta eller förra decenniet. Vi har inget vatten på den trånga lilla "toan" som spolas ut genom ett hål på marken...
På detta tåg, i denna trånga kupé, på en 80-brits ska jag häng ai fyra dygn. Har någon inte lyckats klättra i taket än kan jag bli den första. men detta är så surrealistiskt. Jag gör det verkligen, det är inte längre något jag bara pratar om. Det är denna resas första fan-jag-vill-stoppa-tiden-och-spara-den-moment. Big time!"

Sista dagen på tåget, inte riktigt lika entusiastisk:
"Sista dagen på marathonresan. Ganska bra terapi, men snart får jag spel! HJärnan dammar igen och tankarna far ut i form av svett och sjuka drömmar som dunkar på i samma takt som den ojämna rälsen. Ka-ka-dunk-KA-KA-DUNK. Av någon anledning höjs temperaturen tusen grader nattetid. Man liksom ser luften vibrera i korridorerna. För att inte tala om panikångesten på den smala jävla britsen när syrehalten sjunker och graderna stiger. Nu vill jag mest ut..."

Angående rysk "musik":
"I radion spelar de musik som låter exakt som Hipp-Hipps ryssparodi, med hockeyfrilla och guldjackor.. Låter precis likadant, men det roliga i kråksången är väl faktumet att det inte är parodi..."

Någonstans på rälsen, i någon tidszon, fan vet vilken:
"Jag är ruskigt förvirrad angående tiden. Aldrig nånsin har jag varit så lost bland klockslag, datum och veckodagar.. Månaden är troligen april och året..är jag nog ganska säker på att det fortfarande är 2009.."

Angående min positiva uppfattning av mongoler:
"Mongolerna verkar va snyggare än jag trodde. Och luktar godare. Och de är faktiskt till och med vänliga...

Min tolkning av söta små hermafroditerna till mongol-barn. Tjejkläder, penis och avhuggen hästhov. De är så söta


Och ja, denna resa var inte enbart till godo.. Den förde mig in på heelt fel spår i livet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback