Dasket på Finlandsfärjan

Hyvää! Jag och mina buddies befinner oss nu på finsk mark. Närmare bestämt på STadion Hostel. Helsingfors.

Vi började det hela med ett extremt antiklimax av vår hajpade Finlandsfärja. Hur ofta har man inte hört om det galna fylleslaget på däck och festen som skulle vara ända tills färjan gick iland kl 10? Istället blev det en lång förfest med aningen för mycket och lite för billig dricka i vår klaustrofobiska lilla hytt på undre däck. bland råttorna UNDER bildäck. Därefter drog vi vidare upp till "dansgolvet" och fann två rödkindade ryssar på explosionsgränsen sittandes med förhoppningarna lysandes i ögonen när tre lättklädda, aningen förfriskade svenskor äntrar placet.

Men tji fick dem. Tji fick också den aspackade..förmodligen också ryske.. dansaren med lökringar som förföljde oss över hela fartyget.

Våra räddare i nöden blev tre små Finlandssvenska pojkar som bjöd in oss på efterfest i deras lyxhytt. Dessa pojkar har även lovat att under morgondagen guida oss i denna extremt vackra stad. Imorgon har vi också en date med min fina finske supervän Henri. Jag längtar så det smärtar. På fredag bär det sedan av till Ryssland och St Petersburg. Förväntningar höga.

Internet är gratis, men jag har en galen mexikanare flåsandes i nacken och känner mig manad att sluta och ge honom datorn.
Backpackerlivet är tillbaka. Fulltime.

Kommentarer
Postat av: Anastasia

NU är du i ryssland! Otroligt coolt! I oslo var det snökaos senast igår. Hoppas det inte blåser in några sibiriska vindar hos er.. Tänker på er! Puss

2009-03-28 @ 14:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback