37 graders resfeber... Jag tror fortfarande inte jag fattat grejen.

Hejhejhej. Nu är det en halv prinsesstårta senare och jag är för mätt för att överhuvudtaget reflektera över diverse glömda saker och icke-utförda förberedelser. Jag hoppas helt enkelt på att allt är i sin ordning. Jag har med mig mitt pass och några viktiga papper och lite cash... Resten löser sig. Det gör det alltid. Snart måste jag sova, för snart kommer jag vakna och förhoppningsvis inse: VI SKA ÄGA ASIEN!


För att friska upp minnet, här kommer en liten repeat på vår reseplan:

24/3 Tåg från Lund till Stockholm
där vi hoppar på (och festar sönder) FINLANDSFÄRJAN till Helsingfors
25/3 Ankomst Helsingfors Pigga, glada och inte alls bakfulla (det är vad jag ska säga till mamma)
27/3 Avresa Helsingfors (där vi hunnit träffa och lämna min käre finske vän Henri), ankomst St Petersburg
29/3 Avresa St Petersburg
30/3 Ankomst Moskva
1/4 Avresa Moskva
Där vi ska storfira fröken Brandins 21-årsdag med en nästan 5 dagar lång tågfärd
5/4 Ankomst Irkutsk Med träsmak i hela kroppen  
6/4 Avresa Irkutsk
8/4 Ankomst Ulaan Baator
Där vi ska äta potatismos majonäs och get i 4 dagar
12/4 Avresa Ulaan Baator
13/4 Ankomst Peking
15/4- 4/5 Rundresa Intrepid Roam China
7/5 Avresa Hongkong till Tokyo
Där vi förhoppningsvis ska träffa och bo hos min japanska underbara lilla vän Haruna. Samt åka massor av tåg (Kanske i lite mer komfortabel tappning) under 7 dagars tid och besöka förslagsvis Kyoto och Hiroshima.
23/5 Avresa Tokyo till Kastrup vidare mot Sverige, Skåne... Dalby... Gamla vebeödsvägen. Behöver jag tillägga nåt mer...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback