Pre-travelling. Part 1

Oj oj oj. Jag och Tilda har nog varit världens duktigaste idag. Det måste vi har varit. Vi handlade ALLT sånt där nödvändigt.. typ: 

  • Sovsäck
  • Bestick
  • Stöldsäker pengaväska
  • Ät-skål. En väldigt RÖD sådan efter en halvtimmes beslutsångest.. 
  • Multi-tool (wannabe schweizisk armé-kniv från tiger)
  • Vitamintillskott (överkurs, jag vet)
  • Försvarets hudsalva - med vanlijdoft i rosa förpackning för oss tjejiga antifeminister 
  • Anteckningsblock, Asia-bibel samt tusch- OCH gelpennor
  • Öronproppar
  • Plåster
    Och bäst av allt:
  • En klänning kort och tajt nog att bära en natt under vår resa med Finlandsfärjan 

Stor applåd till oss, tack! Och imorgon ska vi (jag!!) KÖRA till Lidl och handla proviant till den längsta tågresan i vårt liv. Typ nudlar, makrill på burk, mjukost på tub, nudlar, knäckebröd, tonfisk på burk, nudlar och lite pulversoppor.. Proviant som kan va bra att ha när vi tröttnat på piroger, vodka, rödbetssoppa... och på Mongoliets specialiteter, typ get med potatismos eller ris med majonäs och rivna morötter med get-gräddfil..



På Stadium:

Stadium-duden: Hittar ni vad ni letar efter tjejer?
Stina: Jaaadå, klart vi gör! Ser vi så vilsna ut..?
Stadium-duden: Neejdå! Eller...lite kanske.
Stina: Neeejdå, vi klaarar oss! Loser, klart vi klarar oss. Man har väl rest förr.. DÖH.

Fem minuter går. Stina har beslutsångest över vilken färg hon ska ta på plastskålen för 19 spänn, efter att Tilda såklart tagit hennes förstahandsval.

Stina: ÅNGEST!
Stadium-duden: Nu igen? Över vad? Hjälp?
Stina: JA, jag vet ju fan inte vilken färg jag ska ta! Shit!
Stadium-duden: Ehrm..

I kassan, en evighet senare. Stina och Tilda är väldigt nöjda över att själva ha hittat dem och ska betala sina SMÅ fina, utrymmes-snåla sovsäckar.

Kassörskan: Du vet att detta är en junior-säck va?
Stina: Eh, näe? Får jag inte plats i den då?!
Kassörskan: Alltså..nej.. Vänta ska jag säga till min kollega att visa er sovsäckarna... Vill du hjälpa dessa tjejerna att hitta vad de letar efter?
Stadium-duden (förmodlgen den nöjdaste Stadium-duden i hela världen): Hehe, JAVISST vill jag det. Kom här så ska jag hjälpa er tjejer! HEHE.

Stina&Tilda: EMBARRASSMENT!

Kommentarer
Postat av: lisa

haha, de e sa vi gor pa stadium du vet. men den roda skalen blir nog hur bra som helst =)

2009-03-22 @ 08:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback