Lite hink och lite kultur

Vi var tre tjejer. Vi hade alla ett rejält sug efter att göra en resa. Vi ville till Asien. Men vi ville - som Matilda så fint utryckte det - inte göra den där standard-sydostasien-grejen och sitta och enbart dricka billig sprit med sugrör ur en hink på en paradisstrand under tre månader. Vi ville få ut nåt mer. Sätta lite intellektuell prägel på det hela. Nåt lite annorlunda.
Vi hade samma planer, men vi hade inte en aning om att vi alla tre gick och bar på samma funderingar. Men så var det två av oss som efter ett jäsigt besök på Jensens Böfhus hamnade i ett lökigt industriområde i Malmö (nåt sånt var det va..?) som kanske gav lite rysk inspiration. För nu avslöjades de första planerna. Ännu var den tredje parten, dvs jag, helt ovetande om detta. Jag var även totalt ovetande om att en av mina framtida resekamrater ens existerade.
 Dock var ju den andra ingen annan än min bästa vän. Och hon insåg att vi alla tre gick och bar på samma drömmar så hon förde därigenom ihop oss, ganska säker på att vi var av samma skrot och korn. Och så rätt hon hade. 


Så nu står vi här. Stina, Tilda och Matilda. 
Med avresedag 24e mars 2009. Imorgon. Vi beslutde som bekant att köra på den lite nordligare delen av Ostasien, lite tåg, lite öken, lite tempel, lite murar, lite sushi, lite geishor... lite finlandsfärja.  

Vi kombinerade liksom kulturen med hinken. Och fy fan vad bra det kommer bli.

Idag ska det packas packas packas. Min väska är redan halvfull efter all mat.. Och jag som skulle packa lätt. 


Jag kommer självklart uppdatera min blogg så ofta jag får möjlighet. SÅ för fan: lägg till mig bland dina favoriter om jag inte redan finns där!!!!!!!!!! 
NI finner resan ur andra ögon på Tildas resedagbok:
http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=257503&section=undefined

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback