Haruna Honda

Sitter nu har och ater frukost vid datorn.. min sista frukost pa hostelet Asakusa Smile, Asakusa, Tokyo. I eftermiddag bar det av mot Hiroshima, en sex timmars tagresa med de japanska legendariska expresstagen Shinkansen. Denna tagresa ar den langsta vi kommer gora hela var vistelse, vilket ar en mindre befrielse da vi ar vana vid minst 24 timmars-turer. Och efter tva natter dar ska vi inta Kyoto - en stad vi inte hort annat an gott om. Det kommer bli en skon upplevelse:)

Igar, mina vanner. Igar lyckades jag antligen efter en evig brevvaxkling med konststycket att hitta min japanska van Haruna, mitt i tokyo pa stans allra storsta och galnaste tagstation. Senast jag sag henne befann vi oss i Surfers paradise, Australien. Och det var over ett ar sedan.
Detta var en heeelt overkligeg upplevelse att ater fa krama om och vara allmant fnittrig och tjejig tillsammans med mitt 150 cm korta lilla japanska lyckopiller. jag hade med mina vanner och hon en av sina, och tillsammans vandrade vi runt pa gatorna i Shinjuku, ett av Tokyos galnare distrikt. Tank tusentals farger, skyskarop, neonljus, reklam-ads all over.. massor av folk pavag at alla hall. 
Vi besokte typiska japanska spelhallar och la x-antal yen pa att forsoka vinna pa oss massa choklad... vi tog extremt tacky rosa foton (med glitter, hjartan, jordgubbar..glitter) i en typisk fotoautomat som pa nagot vis lyckas retuschera ens ansiktsdrag sa att ens ogon och lappar blir dubbelt sa stora sa att man liknar ett alien... Dessa fotoautomater ar grymt populara. Efter detta tog dom oss till en fin resturang dar vi at massa mat och drack billig ol.. varpa de betalade hela notan for alla oss tre. Josses... Underbar dag.

Yess, frukost slut. Nu duscha. Ses i Hiroshima!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback