Miss Peacock

"Usch! Är den så stor? Den är ärligt talat riktigt ful. Vidrig till och med!"
"Jag dömer ingen. Speciellt inte den som är myndig.."
"Faan, va cool!"
"Alltså, den är snygg. Riktigt jävla snygg!"
"Modigt Stina!"
"Jag var skeptisk innan. Men det blev ju riktigt grymt..!"
"Mamma, mamma!"




"Evolutionens regler lyder ju som så att starkast överlever. The survival of the fittest. Endast de egenskaper som gynnar artens tillväxt förs vidare. Men påfågeln då? Finns det någon evolutionär funktion i hans färgglada fjädrar? Nä, dom kan han ha bara för att visa att han klarar sig galant. Han är så levnadsstark att han "har råd" att visa upp sig. Han står där han står, just för att evolutionen gjort honom till den perfekta varelse han är"

Jag köper det magister Ohlsson. Jag köper det.


.......och aldrig mer vill jag höra ordet Slitz-modell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback