NAJ, jag är inte bitter!

Ja, var på ett intressant infomöte i stan. Ett bra möte på ABC som satte igång inspiriationen igen. Ett möte som gav mig två nya intressanta människor att adda i mitt persongalleri.
Trodde sedan att jag skulle köpa ett 9-zoners busskort med studentrabatt - dvs fritt blås i hela Skåneland under en månad. Detta för 30 kronor mindre än vad det kostat - innan f-ng CSN skickat mig mitt kort - för Lund-Landskrona-Dalby. Skitnice tänker man ju. Fortfarande svindyrt, såklart. Men mindre svindyrt. 

Förutom att jag var ashungrig, kall, blöt och scatterminded - så skulle det kännas ganska bra att äntligen få detta kort. Två månader efter det att man egentligen förtjänat rabatten liksom. 

På Skånetrafikens kundcenter var det som vanligt knökat. Säkerligen 20 minuters väntetid bland skrikande småungar, spritluktande alkisar, gnälliga pensionärer.... och en Stina med blodsocker minus 0.. och retlighetsfaktor +100. Men jag är ju en stark kvinna, biter ihop i hårda tider. Och som dom brukar säga, den som väntar på nåt gott...

...väntar typ alltid för länge. Som jag brukar säga. Och dessutom fick jag aldrig något kort då den superfinurlige sötnosen över disken informerat mig om att jag var tvungen att ha ett foto på mig själv MED MIG. Vilket jag ju självklart inte hade. Så jag inte fick för mig att lura honom. Eller Skånetrafiken. Eller nån jävla politiker som råhöjt priserna på kollektivtrafiken de senaste veckorna utan nån som helst rimlig motivering. 

Och ville jag ha kortet fick jag veta (över ett hånfyllt leende) att det bara att gå ut i ösregnet, hitta en förbannad foto-låda, betala 70 surt förvärvade riksdaler, ta en bild där jag såg ut som en blöt kattstackare, gå tillbaka - via ösregn - vara ÄNNU blötare och ÄNNU hungrigare och stå i kö ännu längre och komma tillbaka och va glad och tacksam.

IN YOUR DREAMS LILLE MAN! Uthålligheten brast som glaciärerna på Nordpolen & sen blev det svart..

.... Och stackars stackars lille kille på Skåntetrafiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback