Consciense?

-Alltså, vi gick ju en ambassadörsutbildning för Rättvisemärkt.. Och allt det vi lär oss på utbildningen i Landskrona gör det liksom omöjligt att inte handla snälla varor. Jag har inte köpt en o-rättvisemärkt banan eller kaffepaket sen jag började. Det går liksom inte att stödja såna r-vhål med flit...


-Assåe, ja tror ente på KRAV.. Kostar bara massa pengar å de finns säkert lika mycket barnarbetare å sånt där.


-(Suck) Men.. Rättvisemärkt sa jag. KRAV är nåt helt annat, det har med miljö att göra. RM motverkar dåliga arbetsförhållande för människor i syd, fixar shyssta löner och skyddar de anställda från gifter och diskriminering, till exempel. De slipper liksom leva som slavar.. Det är väl ändå ganska bra, va?


-Jaja.... Skitsamma. Va kan ja göra åt det liksom? KRAV å sånt e bara bullshit. Dom vill fan bara ha mina pengar endå. Bullshit e de! Gå å sätt po daj palestinasjalen med dina kommunistpolare nu.



Alltså, ibland är det här med lite diskret påverkan ganska knivigt när man försöker närma sig Mr eller Mrs Stoneheart. Det är ganska svårt att försöka övertyga någon genom att spela på personens samvete när hon eller han lider av en total avsaknad av empati. Hur många hjärtskärande argument man än lägger fram finns det alltid dem som bara har en förmåga att blunda.. Bara stänga av allt vad medlidande heter.
Allt detta när en annan får magsår när man allt för ofta faller för frestelsen att köpa en flaska från ett av världens största skitföretag Coca Cola.

Hur gör man liksom? Samma människor är väl de som lyckas slita ut ditt hjärta ur kroppen, hoppa, stampa och spotta på det. Lämna det ensamt att självläka.. Efter otaliga infektioner en lång tid senare rör det dem fortfarande inte i ryggen. De bara stänger av. Hur gör ni? Andra mår jättedåligt när man inte hör av sig till den där once-in-a-life-time-daten som bett dig höra av dig. Detta av rädsla att såra hans känslor fastän du är ganska säker på att han ändå bara har för avsikt att ligga.






Ibland är det nästan - bara nästan - så att jag verkligen önskar att jag föddes utan den där förbannade egenskapen Samvetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback