This is asskicking

Voj voj. Sitter här ensam i mitt vardagsrum. Mina söta systrar umgås med sina män och jag med min dator..

och snart börjar ju Svenska Hollywoodfruar. Men DET ska jag ju aaabsolut inte titta på. ERRM.

Men jag bara samlar mig, jag är så full av energi som bara ska ut. För på onsdag börjar det. Då kommer Bertil - ambassadör och informatör på Fair Trade - till skolan för att ge oss en ambassdörsutbildning inom rättvis handel. Vilket ger oss möjlighet och "tillstånd" till att på olika sätt informera om rättvisemärkningen och dess verkan på vår äckligt snedvridna konsumtion. Och dessutom veta vad vi snackar om och ha ett rejält underlag samt bevis för det hela. Och självklart underlätta för oss att jobba vidare på detta spår.

Jag hoppar och studsar.

Detta kommer pågå under två dagar. På fredag sen är det dags för Fair Trade Forum i Malmö, på högskolan. Detta är en rättvis handels-mässa med massor av utsällare, producenter, skolor och organsationer som promotar sitt fina arbete. Kan va allt från mat till kläder. Och bäst av allt är alla de föredrag som kommer hållas. Kalaskalas.
http://www.rattvishandel.net/fairtrade/forum.aspx

Där kommer jag hänga under två intensiva heldagar, både som volontär, som representant för min skola men också som representant för organisationen ABC - mitt nya lilla smygintresse. 

Är i Malmö till ca 18-19 på lördagkväll och drar senare på kvällen vidare ner till Polen med klassen. Stannar där i 10 dagar.. har sjukt mycket intressesanta prylar att ta oss igenom. Samt ett par dagars öldrickande, stadsvandrande och möjligvis (eller snarare garanterat) lite shopping i Krakow.

När jag kommer hem är det till att landa, duscha, byta packning och sätta sig på tåget till Linköping.. Och där väntar Sanne och Malin. Och ÄNTLIGEN ska vi träffa mina fina super-östgötar från Finspång. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback