Krakow calling

Jaa, ni har hort det forr. AHH, vad jag alskar den har staden! Voj voj. har aldrig sett nagot vackrare. Blaablaa.

Och jaa, jag sager val typ sa igen da.. Befinner mig just nu i Krakow, Polen. Mina valdigt ofina fordomar om detta land ar synnerligen bortblasta. Folk ar snygga, trevliga, oppna.. bra pa engelska. Maten.. kan vara god.. om man letar pa ratt stallen. Arkitekturen ar enorm, ungefar som Prag. Svulstiga fargglada hus med mastiga utsmyckningar. Stora torg och massiva kyrkor. Och massa massa barer.. med billig alkohol. Alldeles for javla billig:)

Men pa onsdag ska vi borja med biten som innehaller skolarbete, med utbyte med en annan folkhogskola och samtal kring miljo och hallbar utveckling med borgmastare och politiker. Och hittills har vi faktiskt hunnit med ett besok hos en polsk fackforeinga och ett stalverk som vi nekades intrade till.. EFtersom vi ju kunde va utlandska spioner fran vast. Och idag besokte vi en mastig saltgruva utanfor stan. Dar man kunde slicka salt pa vaggarna..och golven. Och 150 meter under marken hade dom byggt en kyrka med skulpturer, kristallkronor, altare och hela kitet - av solid saltsten. Vackert, sjukligt vackert. Funderar allvarligt pa att trada in i kyrkan igen for att kunna gifta mig dar en dag.

Jag har det forbannat bra, och for att retas lite kan jag beratta att nagot kommer handa imorgon bitti. Jag ar valdigt nervos, uppspelt och glad for denna happening. Mer sager jag inte. Men efter 12 imorgon far ni veta om ni vill.. Call me.

Inga bilder, som vanligt..Eftersom duden pa cafet har sjalvklart ar den enda sura polacken i denna stan. Och han ar ordentligt sur.

Vi ses folks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback