Polski festski

Igår: Polsk temaafton med mina fina fina globalare i Emelies korridor. Det blev ett extremt lyckat hastverk bestående av rödbetssoppa (JAA, det är bortsj och JA det är ryskt! Men vem fan påstod att köttbullar är svenskt?!) morotsstavar, popcorn, polsk äppelkaka (heaven!) samt polsk Vodka. Dworek. Jag och Lovisa fick va seriösa och bege oss hem med sista tåget klockan 1 medans de flesta andra tog tag i röjandet i Landskrona-by-night.. Lite läskigt att de verkligen har övervakningskameror i varenda hörna av stan. Och polisbilar och patruller vart man än vänder. Myten om Landskrona-krigszonen är nog inte riktigt en myt ändå...

But still I don't care. Mina globalare är min bästa klass ändåå.

NU: Till Kjell & f#¤ng Company för sjuhundratrettielfte gången för att byta/gnälla/spela dum. Om vi nånsin får ordning på vår router så att vi alla kan röra oss fritt med datorerna i lägenheten - samt slipper sitta på hallgolvet och surfa - så ska jag börja joddla. Högljutt.

 

Kommentarer
Postat av: -

neej polackerna var först med rödbetssoppa och borstj är inte samma sak

2009-09-10 @ 02:03:24
Postat av: Stina

skulle be att få göra klart för anonyme besserwisser att jag inte alls kan säga emot dig om vem som uppfann rödbetssoppan.. men är inte borstj detsamma som rödbetssoppa, så måste jag nog ha fått fel namn på den röda rova som var huvudingrediens i den borstj jag beställde in och åt i St Petersburg...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback